Konsultacje w zakresie strategicznej komunikacji narracyjnej we wdrażaniu zmiany oraz w storytellingu organizacyjnym: Komunikowanie zmiany ● Marketing narracyjny wewnętrzny/ PR wewnętrzny ● Morale ● Zaangażowanie ● Zarządzanie nieformalną komunikacją wewnętrzną
Pracownicy nadają sens pracy opowiadając i relacjonując. Z tej podziemnej rzeki opowieści wyłania się meta-narracja. Pracownicy zawsze opowiadają sobie jakąś historię na swój temat. Często historię ucisku. W kuluarach kwitnie partyzantka.
Dobrze jest mieć strategię komunikacji, która uprzedza obiekcje zanim się pojawią i ma potencjał do podtrzymywania morale. A co więcej, motywuje długofalowo:
- Narracja tworzy poczucie wspólnoty. Pracownicy postrzegają siebie albo firmę jako bohatera, który przeciwstawia się komplikacjom.
- Narracyjna strategia komunikacji ma potencjał wyjaśniający. Dane, cele i działania, które zwykle nie łączą się w sensowną całość, zaczynają łączyć się w konieczny ciąg zdarzeń.
- Wszystkie sukcesy popychają narrację, a wszystkie porażki tylko wzmacniają narrację.
- Narracyjna strategia komunikacji nadaje sens i znaczenie codziennym wysiłkom i frustracjom.
- Narracja motywuje długofalowo. Ujęcie zmiany w narrację rodzi motywację narracyjną – napięcie, aby doprowadzić historię do kresu.
Można mieć pecha, mogą pojawiać się frustracje i niepowodzenia, ale to wszystko jest do przejścia, kiedy istnieje wizja, dobra strategia i chęć ciężkiej pracy.