Jak szybko zdobyć zaufanie, angażować w produkt i sprzedawać bez sprzedawania przy pomocy strategicznego opowiadania
Broszura szkolenia: Storytellingowe techniki sprzedaży
Szkolenie dwudniowe:
Program
Dzień 1. Techniki storytellingowe w sprzedaży i networkingu
9:00 Storytelling – wprowadzenie
Jak zdobyć zaufanie
- Mechanizm wzajemności w zaufaniu
- Od historii osobistych do historii z pracy
- Otwieranie się (vulnerability)
- Kontrolowane otwieranie się w historii osobistej
- Why Am I Here Story
Autoprezentacja
- Why Me Story―co ciebie uprawnia? dlaczego mam ciebie słuchać?
- Biznesowe gawędy o rezultatach i konwersacyjny product placement
- Opening Story―historia, która wiąże ciebie ze sprawą lub wprowadza w temat prezentacji
Narracyjny personal branding
- Czy twój wizerunek usprawnia współpracę i komplementuje produkt / rozwiązanie?
- Jaką historię snują o tobie w wyobraźni?
- Działania, które stają się dla innych historią
- Staircase Story, czyli „Skąd się tutaj wziąłem”
- Who Am I Story
- Autentyzm―spójność z twoją narracyjną marką osobową
11:00 Przerwa kawowa
11:15 Storytellingowe techniki sprzedaży
- Success Story―historia o sukcesie byłego klienta
- Skąd brać historie sprzedażowe
- Historia o grzechu zaniedbania―Tworzenie potrzeby / natychmiastowości
- Rozbudowane przykłady―odpowiadanie na pytania historiami
- Test-drive Story―storytellingowa technika perswazji / sprzedaży
12:45 Lunch
13:30 Storytellingowe techniki sprzedaży cd.
- I Know What You’re Thinking―Uprzedzanie obiekcji
- Springboard Story―Komunikowanie wizji
- Marketing narracyjny―angażowanie ludzi w cel istnienia firmy / wzbudzanie zaufania do firmy
- Jak nadać korzyściom znaczenie w kontekście historii
15:00 Przerwa kawowa
15:15 Metafory w biznesie
- Dlaczego metafory to efektywna komunikacja
- Wymyślanie metafor (technika kreatywna)
- Rozbudowa metafory do postaci historii
- Ile zastosowań tej samej historii?
- Używanie analogii
Networking / budowanie relacji
- Anegdota osobista―dostarczanie rozrywki / wzbudzanie sympatii
- Anegdota biznesowa―narzędzie pierwszego wrażenia
- “Historie to waluta wymiany towarzyskiej”
- Storytelling a jakość rozmowy
Prezentacja sprzedażowa na stojąco
- Narracyjny plan prezentacji perswazyjnej / sprzedażowej, który wzbudza emocje kibica wobec oferowanego rozwiązania (problem, komplikacje, rozwiązanie; jak przeplatać slajdami)
16:30 Koniec 1. dnia szkoleniowego
Dzień 2. Nie tylko historie, ale historie dobrze opowiedziane
9:00 Perswazja narracyjna
- Moment Aha wewnątrz historii – wyjaśnianie dlaczego decyzja została podjęta
- Centralna scena historii najbardziej zapada w pamięć
- Identyfikacja z bohaterem―kiedy odbiorca czuje się bohaterem historii
Dobra historia
- Łuk narracyjny―rozróżnienie początku, środka i końca historii; bohater, intencja, komplikacje, rozwiązanie
- Czeklista 5-ciu komponentów dobrej historii
Barwny język i barwne opowiadanie
- Co widać i słychać―1-słowne obrazy, rzeczowniki konkretne, dane zmysłowe, skojarzenia słowne
- Dzianie się – czasowniki, cytowanie dialogu i monologu
- Opowiadanie w 3D – reżyserowanie historii na storyboardzie, okoliczniki miejsca, opowiadanie w czasie teraźniejszym
11:00 Przerwa kawowa
11:15 Jak dobrze opowiadać
- Wielokrotne opowiadanie i spontaniczne edytowanie historii
- Feedback – lista pozytywnych aspektów twojego stylu opowiadania
- Planowanie pierwszego i ostatniego zdania
12:45 Lunch
13:30 Cd. Jak dobrze opowiadać
- Improwizowane opowiadanie
- Automatyzowanie gestów
- Pasja – emocjonalne inwestowanie w opowiadaną historię
- Inni bohaterowie – animowanie ludzi, różnorodność wokalna
- Suspens, tempo, pauza i oswojenie z ciszą
- Niewerbalne zabudowywanie przestrzeni w trakcie mówienia (3D)
15:00 Przerwa kawowa
15:15 Praca z kamerą (opcjonalnie)
Nawyk storytellingowy
- 7 najważniejszych wskazówek
- Story-listening
- Bycie uważnym na codzienne historie
- Jak stać się efektywnym kolekcjonerem historii
- Odkrywanie celów dla już istniejących historii
- 3 sposoby na rozpoczęcie / wrzucenie historii do prezentacji / rozmowy
16:30 Koniec 2. dnia szkoleniowego
Broszura szkolenia: Storytellingowe techniki sprzedaży
Dlaczego Storytelling biznesowy?
- Kiedy opowiadamy jesteśmy ekspresywni. Opowiadanie nas odblokowuje i wynosi umiejętność mówienia czy prezentowania na wyższy poziom.
- Kiedy opowiadamy jesteśmy naturalni i przystępni. Dzięki storytellingowi budujemy z ludźmi realny kontakt.
- Historie to narzędzia komunikacji i mają ogromną adaptowalność ― łatwo je zapamiętać i naturalnie wrzucić do rozmowy, podczas zebrania czy w trakcie prezentacji.