Szkolenie: Storytelling biznesowy: Storytellingowe techniki sprzedaży

Storytellingowe techniki sprzedaży – szkolenieJak szybko zdobyć zaufanie, angażować w produkt i sprzedawać bez sprzedawania przy pomocy strategicznego opowiadania

Broszura szkolenia: Storytellingowe techniki sprzedaży

 

Szkolenie dwudniowe:

Program

Dzień 1. Techniki storytellingowe w sprzedaży i networkingu

9:00 Storytelling – wprowadzenie

Jak zdobyć zaufanie

  • Mechanizm wzajemności w zaufaniu
  • Od historii osobistych do historii z pracy
  • Otwieranie się (vulnerability)
  • Kontrolowane otwieranie się w historii osobistej
  • Why Am I Here Story

Autoprezentacja

  • Why Me Story―co ciebie uprawnia? dlaczego mam ciebie słuchać?
  • Biznesowe gawędy o rezultatach i konwersacyjny product placement
  • Opening Story―historia, która wiąże ciebie ze sprawą lub wprowadza w temat prezentacji

Narracyjny personal branding 

  • Czy twój wizerunek usprawnia współpracę i komplementuje produkt / rozwiązanie?
  • Jaką historię snują o tobie w wyobraźni?
  • Działania, które stają się dla innych historią
  • Staircase Story, czyli „Skąd się tutaj wziąłem”
  • Who Am I Story
  • Autentyzm―spójność z twoją narracyjną marką osobową

11:00 Przerwa kawowa

11:15 Storytellingowe techniki sprzedaży

  • Success Story―historia o sukcesie byłego klienta
  • Skąd brać historie sprzedażowe
  • Historia o grzechu zaniedbania―Tworzenie potrzeby / natychmiastowości
  • Rozbudowane przykłady―odpowiadanie na pytania historiami
  • Test-drive Story―storytellingowa technika perswazji / sprzedaży

12:45 Lunch

13:30 Storytellingowe techniki sprzedaży cd.

  • I Know What You’re Thinking―Uprzedzanie obiekcji
  • Springboard Story―Komunikowanie wizji
  • Marketing narracyjny―angażowanie ludzi w cel istnienia firmy / wzbudzanie zaufania do firmy
  • Jak nadać korzyściom znaczenie w kontekście historii

15:00 Przerwa kawowa

15:15 Metafory w biznesie

  • Dlaczego metafory to efektywna komunikacja
  • Wymyślanie metafor (technika kreatywna)
  • Rozbudowa metafory do postaci historii
  • Ile zastosowań tej samej historii?
  • Używanie analogii

Networking / budowanie relacji

  • Anegdota osobista―dostarczanie rozrywki / wzbudzanie sympatii
  • Anegdota biznesowa―narzędzie pierwszego wrażenia
  • “Historie to waluta wymiany towarzyskiej”
  • Storytelling a jakość rozmowy

Prezentacja sprzedażowa na stojąco

  • Narracyjny plan prezentacji perswazyjnej / sprzedażowej, który wzbudza emocje kibica wobec oferowanego rozwiązania (problem, komplikacje, rozwiązanie; jak przeplatać slajdami)

16:30 Koniec 1. dnia szkoleniowego

Dzień 2. Nie tylko historie, ale historie dobrze opowiedziane

9:00 Perswazja narracyjna

  • Moment Aha wewnątrz historii – wyjaśnianie dlaczego decyzja została podjęta
  • Centralna scena historii najbardziej zapada w pamięć
  • Identyfikacja z bohaterem―kiedy odbiorca czuje się bohaterem historii

Dobra historia

  • Łuk narracyjny―rozróżnienie początku, środka i końca historii; bohater, intencja, komplikacje, rozwiązanie
  • Czeklista 5-ciu komponentów dobrej historii

Barwny język i barwne opowiadanie

  • Co widać i słychać―1-słowne obrazy, rzeczowniki konkretne, dane zmysłowe, skojarzenia słowne
  • Dzianie się – czasowniki, cytowanie dialogu i monologu
  • Opowiadanie w 3D – reżyserowanie historii na storyboardzie, okoliczniki miejsca, opowiadanie w czasie teraźniejszym

11:00 Przerwa kawowa

11:15 Jak dobrze opowiadać

  • Wielokrotne opowiadanie i spontaniczne edytowanie historii
  • Feedback – lista pozytywnych aspektów twojego stylu opowiadania
  • Planowanie pierwszego i ostatniego zdania

12:45 Lunch

13:30 Cd. Jak dobrze opowiadać

  • Improwizowane opowiadanie
  • Automatyzowanie gestów
  • Pasja – emocjonalne inwestowanie w opowiadaną historię
  • Inni bohaterowie – animowanie ludzi, różnorodność wokalna
  • Suspens, tempo, pauza i oswojenie z ciszą
  • Niewerbalne zabudowywanie przestrzeni w trakcie mówienia (3D)

15:00 Przerwa kawowa

15:15 Praca z kamerą (opcjonalnie)

Nawyk storytellingowy

  • 7 najważniejszych wskazówek
  • Story-listening
  • Bycie uważnym na codzienne historie
  • Jak stać się efektywnym kolekcjonerem historii
  • Odkrywanie celów dla już istniejących historii
  • 3 sposoby na rozpoczęcie / wrzucenie historii do prezentacji / rozmowy

16:30 Koniec 2. dnia szkoleniowego

 

Broszura szkolenia: Storytellingowe techniki sprzedaży

Dlaczego Storytelling biznesowy?

  1. Kiedy opowiadamy jesteśmy ekspresywni. Opowiadanie nas odblokowuje i wynosi umiejętność mówienia czy prezentowania na wyższy poziom.
  2. Kiedy opowiadamy jesteśmy naturalni i przystępni. Dzięki storytellingowi budujemy z ludźmi realny kontakt.
  3. Historie to narzędzia komunikacji i mają ogromną adaptowalność ― łatwo je zapamiętać i naturalnie wrzucić do rozmowy, podczas zebrania czy w trakcie prezentacji.

Cena: 1800 zł (brutto)